domingo, 15 de abril de 2007

Estudiar a Chengdu

T’estàs plantejant estudiar xinès?
Cada dia hi ha més persones que volen estudiar el xinès o que ja l’estan estudiant i que aposten per passar una temporada a la Xina per a poder millorar l’idioma, és per això que dedicaré cinc minuts a parlar sobre les diferents possibilitats que hi ha per a fer-ho.
Hi ha la possibilitat d’anar a la universitat de Beijing o Shanghai, no sé si són bones opcions o no perquè no hi he estat, però si que sé que són les opcions més cares. Hi ha ofertes d’escoles particulars que per preus cars també et donen la opció de passar una temporadeta a qualsevol ciutat de la Xina, jo em vaig desmarcar d’escoles i acadèmies pel fet que prefereixo anar a la universitat.
Tenint clara la opció universitat em quedava només una opció que és la que hem escollit: anar al sud oest de la Xina (Chengdu), des de Barcelona la opció més econòmica.
Però atenció! 700 € aproximadament estudiar un mes a la universitat de Chengdu (n’hi ha dues però totes dues tenen preus similars).
Resulta que estudiar un mes (contactant des de Barcelona mitjançant casa Àsia) val el mateix que estudiar 4 mesos si ho fas directament des de Chengdu.
Chengdu és una bona opció per a Catalans i Espanyols pel simple fet de que no n’hi ha, és una ciutat amb molt poc turisme i això fa que els Espanyols siguem peculiars. És una ciutat molt segura i que ofereix realment bona opció d’estudi si contactes directament amb la universitat sense passar per cap organització.
El nom de la universitat on estem nosaltres és si chuan shi fa da xue (四川市范大学), una altra opció és si chuan da xue (四川大学). Buscant les universitats al google pots contactar directament amb les universitats i demanar preus. Una altra cosa a tenir en compte és la residència per a estudiants estrangers dins del campus de la universitat, la veritat és que deixa molt que desitjar en quant a higiene. Davant mateix del campus de la universitat hi ha un hotel (sobre els 10€ la nit) preu que es pot negociar si t'hi vols quedar una temporada llargueta. Està molt bé l'únic problema és que les habitacions no tenen rentadora.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Hola,

Aquest octubre tinc pensat anar un parell de mesos a Chengdu a estudiar xinès, porto ja tres anys estudiant a Barcelona, però ja us podeu imaginar que el meu nivell deixa molt que desitjar... M'agradaria anar a la universitat, he enviat mails a la si chuan da xue (l'altra no l'he trobat per la xarxa) i m'han contestat amb un mail telegràfic que em puc incorporar sense problemes a les classes encara que ja hagi començat el curs. No m'ha quedat clar però si haig de preinscriure'm abans o si ho puc fer tot un cop sigui allà, realment plantant-me a Chengdu a la valenta no tindré problemes per entrar a la universitat al cap de pocs dies? He vist que els preus de les habitacions al campus estan molt bé, però fins a quin punt arriba la precarietat?
Moltes gràcies!

Joan Montserrat (joanmv@hotmail.com)